L’AFA de l’escola Eulàlia Bota s’organitza en diferents comissions de treball que intenten donar resposta als objectius que es fixa la nostra associació:
1. Crear espais de trobada i cooperació entre escola i famílies
- Comissió de Festes: La comissió de festes és una de les comissions més importants de l’escola i punt de trobada dels diferents components de la nostra escola: mestres, alumnes i famílies. S’encarreguen de la coordinació de les principals festes de l’escola: Benvinguda a les famílies de P3, Cercavila de Sant Andreu, Concert de Nadal, Carnestoltes i Festa de Final de Curs.
- Comissió de Comunicació: La comissió de comunicació és la responsable de donar difusió i establir ponts de comunicació entre centre, AFA, famílies i entitats del districte. Les seves accions són:
- Publicacions: revista Bota Express. La responsable de comunicacions és la que coordina l’edició de la revista conjunta d’AFA i escola (Bota Express). A més, és l’encarregada de la realització del butlletí on s’informa de les principals notícies i esdeveniments que genera la nostra comunitat educativa.
- Web, correu de l’AFA i canal de Telegram: El responsable de la web és l’encarregat del manteniment de la pàgina web de l’AFA i el canal de Telgram.
- Comissió d’espais familiars: La funció de la comissió d’espais familiars és la de fer propostes formatives i lúdiques que generin espais de discussió i debats compartits sobre l’educació.
- Xerrades Formatives: Proposa xerrades, col·loquis o debats que pretenen aprofundir en aquelles inquietuds i neguits que tenen les famílies respecte a l’educació dels seus fills i filles.
- Jornades treball en família: S’encarrega de l’organització de les jornades de treball a l’escola. Durant aquestes jornades es fan diferents tasques d’ajut a l’escola: creació de materials, adequació d’espais, petits arranjaments, etc.
- Comissió de Biblioteca: S’encarrega de la supervisió i seguiment del projecte de biblioteca i col·labora amb l’escola en els actes que se celebren al voltant de la diada de Sant Jordi, també organitza la Menja de Contes, una trobada al mes, on els pares expliquen contes a temàtics.
- Comissió de Material i infraestructures: S’encarrega, entre altres coses, de la distribució de l’equipació escolar així com de les col·laboracions puntuals que es puguin fer amb l’escola en qüestions de manteniment.
2. Conciliació de la vida laboral i familiar
- Comissió d’extraescolars, acollida matinal i ludoteca: és una de les comissions que genera més feina dins de l’escola i sobre la que recau un dels principals objectius de l’associació.
En primer lloc, tracta de donar cobertura educativa i lúdica de qualitat a totes aquelles famílies que per motius laborals o d’altre origen necessiten allargar l’estada dels seus fills a l’escola mitjançant l’acollida matinal o la ludoteca. En segon lloc, proposa activitats extraescolars que complementin la formació acadèmica dels alumnes, sigui en matèria esportiva o cultural i en fa el seguiment i la supervisió.
- Activitats extraescolars i ludoteca.
- Acollida Matinal.
- Comissió d’Espai Migdia: Encarregada de l’espai no lectiu del migdia, col·laborant amb extraescolars fa d’aquest espai, juntament amb el servei de menjador, que els infants segueix el projecte educatiu d’una manera lúdica.
3. Relació amb l’entorn
- Comissió d’Afers exteriors: aquesta comissió s’encarrega de representar els interessos de la nostra AFA en les diferents entitats del districte. Així doncs, tracta d’assistir a les reunions de la coordinadora d’AFA del districte de Sant Andreu, FaPAc, Associacions veïnals…
4. Sostenibilitat econòmica de l’associació
- Tresoreria: la resta del finançament de la nostra AFA s’obté mitjançant les quotes dels socis i la tramitació de la subvenció a entitats que s’ofereix des de l’Ajuntament.